Anførselstegn (smart quotes)
Mads Munch
2007-03-22 09:50:48 UTC
Hej,
er det muligt at få WordXP til at bruge smart quotes ( "Ord" ) i
stedet for det normale ( "Ord" ) som jeg ikke bryder mig om?

mvh, Mads
Mads Munch
2007-03-22 09:53:50 UTC
Post by Mads Munch
Hej,
er det muligt at få WordXP til at bruge smart quotes ( "Ord" ) i
stedet for det normale ( "Ord" ) som jeg ikke bryder mig om?
mvh, Mads
Jeg kan se man ikke kan se forskel på de to.. det første eksempel var
( ``Ord" ) og det andet var bare omgivet af normale krøllede
citationstegn.
Leo Heuser
2007-03-22 13:00:33 UTC
"Mads Munch" <***@gmail.com> skrev i en meddelelse news:***@n59g2000hsh.googlegroups.com...
Hej,
er det muligt at få WordXP til at bruge smart quotes ( "Ord" ) i
stedet for det normale ( "Ord" ) som jeg ikke bryder mig om?

mvh, Mads

Hej Mads

Det foregår således:

Funktioner > Indstillinger for autokorrektur, fanen "Autoformat under
skrivning",
og sæt hak i "Erstat under skrivning" "Lige anførselstegn" med "Krøllede"

Hvis du vil have det rettet for et helt dokument, gør du som nævnt,
hvorefter
du vælger Rediger > Erstat og erstatter " med " (normalt anførselstegn med
normalt anførselstegn).
--
Med venlig hilsen
Leo Heuser

Followup to newsgroup only please.
Mads Munch
2007-03-23 13:26:35 UTC
Post by Mads Munch
[...]
Hej Leo, tak for dit svar.

Det jeg gerne ville var at i stedet for de ensartede citationstegn der
normalt bruges, ville jeg fortrække at der brugen den stil som når
Word er indstillet til engelsk, altså med `` når særningen starter og
" når den slutter.

mvh, Mads
Helge
2007-03-23 14:00:03 UTC
Hej Mads, jeg er ikke 100% sikker på, hvad du mener, men hvis du prøver
disse kombinationer: Alt+0132 og Alt+0034 (altså holder Alt-tasten nede og
trykker 0132 osv) er det så de tegn der kommer der, du mener...??.., ikke
fordi jeg kan hjælpe dig med en nemmere løsning end Alt+...osv

mvh. Helge

mvh, Mads
Helge

mvh, Mads
Mads Munch
2007-03-23 14:17:48 UTC
Post by Mads Munch
[...]
mvh, Mads- Hide quoted text -
Jeg har lavet et billede af hvad jeg mener :) det er på

når man har sat word til ar bruge den engelske ordbog er det den type
citationstegn der automatisk bliver brugt, og det ville være super
hvis man kunne gøre det samme når den er sat op til dansk.

- mads
Helge
2007-03-23 14:29:23 UTC
Jeg har lavet et billede af hvad jeg mener :) det er på
http://mads.warhead.org.uk/citationstegn.png

Hej igen, ja men så må det være den kombination, der hedder Alt+0147 (")

Hvis du går ind i Indsæt > Symbol, ruller ned til nummer 147, markerer den,
trykker på Genvejstast og så vælger den genvejstast du vil bruge, f.eks
Alt+2, så kan du bruge den som start og Shift+2 som slut..., håber det kan
bruges...

Hilsen Helge